Axence nVision – Aspekty techniczne

W tym krótkim, a jakże ważnym rozdziale, omówimy sobie podstawowe kwestie techniczne Axence nVision. W poprzednim zacząłem już trochę o tym wspominać, ale pełną część opiszę tutaj. Otóż wymagania serwera Axence nie są zbyt wygórowane, ale każdy niedobór mocy obliczeniowej będzie skutkować spadkami wydajności, które odczują administratorzy oraz użytkownicy systemu Helpdesk. Zacznijmy od procesora. Cztery fizyczne rdzenie to absolutne minimum. Podejmowałem już próby odpalenia na dwóch, ale skutek nie jest zadowalający. Problemy ze startem serwera, zbyt długi czas ładowania konsoli. Również pisząc ten poradnik przeprowadzałem testy na procesorze z włączonym Hyper-Threading. Jest lepiej, ale w środowisku produkcyjnym, gdzie do obsługi jest większa ilość agentów może nie wystarczyć. Cztery rdzenie powinny wystarczyć dla 1000 stanowisk i wszystkich modułów. Jeśli do konsoli podłącza się równocześnie więcej osób warto dodać dodatkowe.

Pamięć RAM według oficjalnych wymagań podawanych przez producenta powinno oscylować w granicach 4 GB. Ja zawsze dorzucam 8 GB. Z moich obserwacji wynika, że przy 200 stanowiskach serwer Axence potrafi wykorzystać nawet 5-6 GB. Być może mniej w zupełności wystarczy, ale skutkuje to powolnym ładowaniem chociażby systemu Helpdesk.

Pamięć RAM według oficjalnych wymagań podawanych przez producenta powinno oscylować w granicach 4 GB. Ja zawsze dorzucam 8 GB. Z moich obserwacji wynika, że przy 200 stanowiskach serwer Axence potrafi wykorzystać nawet 5-6 GB. Być może mniej w zupełności wystarczy, ale skutkuje to powolnym ładowaniem chociażby systemu Helpdesk.

Środowisko, gdzie pracuje Axence nVision może być oczywiście zwirtualizowane. Chodź przy większej ilości, czyli powyżej 1000 agentów zalecany jest dedykowany, fizyczny serwer. Jeżeli pracujesz w małej lub średniej firmie to prawdopodobnie nie będzie Ci to aż tak potrzebne. Ważną rolę odgrywa tu też karta sieciowa. Według moich doświadczeń, ale i również zaleceń producenta, powinny być dwie. Pierwsza do uzyskiwania dostępu do konsoli oraz systemu Helpdesk, a druga do aktywnego monitorowania. Zapobiegamy w ten sposób niewiarygodnym wynikom, ponieważ nic nie zakłóca transmisji danych między agentem, a serwerem. Warto również dysponować kartą sieciową o minimalnej przepustowości 1 Gbit/sec. Dla większej ilości agentów nawet 10 Gbit/sec. Przy niższych wartościach ciężko będzie odebrać dane z wielu stanowisk jednocześnie. Zakłócona zostanie tutaj wielowątkowość, która w dużych środowiskach jest bardzo duża. Kiedy już znasz podstawowe wymagania i dysponujesz odpowiednim sprzętem czas zabrać się instalację.